Eldförsta och Nostalgi

publicerat i
 
Gokväll!
 
Det har varit en omtumlande, spännande, intensiv, overklig och rolig tid, de senaste två veckorna. Från att ha trott, att ha kvar tre veckor föräldraledighet, direkt in på en ny arbetsplats, med nya arbetsuppgifter och nya arbetskamrater. Kommer jag att sakna de gamla, svar ja. Kommer jag att ha roligt med de nya, svar ja. Från att ha haft 10 mil till arbetet till att ha 2 km. Har jag förstått att det är sant? Svar nej. Är jag stressad, svar nej. (Att veta att jag har massor av ledighet framför mig, att se framemot tillsammans med familjen, skapar ett sådant lugn i kroppen, att jag inte tror det är sant ;-) Nog om detta ;-) Det var med lite vemod idag, jag plockade undan lite av sommaren utomhus. Nästa helg är det stugsista, men jag förberedde redan lite nu, med att plocka undan lite sommarblommor och utomhuskuddar. Även fast höst och vinter kan vara mysiga på sitt sätt, tycker jag ändå sommaren är bäst och det känns lite sorgligt att det är länge till nästa. Som plåster på såren, inviger vi hösten i kväll med säsongens första, mysiga inomhuseld.
 
Gamla minnen
 
Hittade några gamla böcker när jag städade arbetsrummet.
Kul att minnas tillbaka till sådant man trodde man glömt ;-)
 
32 år gammal bok, men min ABC resa, tillsammans med skolbarnen har precis börjat ;-)


Kommentera inlägget här :