Med smak av rött

publicerat i Trädgård;
Jordgubbar
 
GODmorgon!!

Kanske, kanske, kan jag få mitt växthus :-) Röda bär kommer lite nu och då. Men det är som en droppe i sjön. Jag behöver ett helt land! Här går det åt 2-3 liter i veckan. De är ju sååå goda. Till fil, till turkisk yogurt, till vaniljkesella, till grädde... Lilleman älskar dem också. "Meja, meja"...säger han så länge de finns i hans synfält. (Betyder mer på svenska ;-) Sköterskan undrade om jag ätit mycket jordgubbar, för jag fått bra järnvärde. Om hon bara visste hur rätt hon hade ;-)
 
Bästa müslin
 
Jag brukar blanda min egen müsli, men nu har jag hittat en färdigblandad från Risenta som heter GI smart (från ica) som är supergod :-) Den innehåller solroskärnor, boveteflingor, pumpakärnor, mandlar, quinoaflingor, gojibär, rostade hasselnötter och quinoapuffar. Mums!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Elliot älskar också "bubbar" :) ny favorit efter en vecka hos mormor o morfar är " orton", gissa vad ? :)

Svar: Hjortron? Annars vet jag inte!
Eve

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Hjortron är korrekt :)

Kommentera inlägget här :