Hissa segel

publicerat i Trädgård;

 

I dag vill jag hissa seglet. När himlen är klarblå och solen står som högst, är längtan efter svalka som störst.


Då ska man i Yttersjöviken kunna hitta skuggan under är taksegel - ett nytt alternativ till markisen. Taksegel är som det låter - ett tak av segelduk ;-) Segeldukens egenskaper gör att den passar utmärkt för att användas som solskydd till altanen. Den tar bort skapt solljus, men det blir inte mörkt. Den tål regn och är i stort sätt underhållsfri. Till skillnad från markiser och parasoller går segelduken att variera i det oändliga. Både form och montering kan anpassas efter huset och tomtens karaktär.

 

 


Med segelduken monterad i en mast får man känslan av att befinna dig ombord på en segelbåt.

 

 

 

 

 

Dagens diss - vädret. Med denna kalla temperatur är det länge kvar till det är dags att hissa seglet.

 

 

 

"Jag kan inte ändra vindens riktning, men hissa mina segel så att jag når mina mål"

Kommentera inlägget här :