Det är på marken det händer

publicerat i Trädgård;
Det som är prio när snön tinat är att rusta ordning framsidan. En stuga ska rivas, gräs ska sås, en bro med tak ska bygas, en liten uteplats ska fixas eftersom det är söderläge. Eftersom vi mest befinner oss på baksidan av huset på somrarna behöver den inte vara så stor, men så pass att man kan slå sig ned för en vilostund.


 

Så här såg det ut i Maj förra året. Enda skillnaden är att nu har vi fasad på huset, tak och en ny ytterdörr. Men innan vi kan sätta i gång, måste snön smälta och jag måste ha bestämt mig för hur jag vill ha det. Och det kommer ta tid. Och då menar jag inte att få bort snön. Den brukar ju vara iväg i slutet av maj ;-)

Detta är ett alternativ jag har än så länge. Hoppas det inte kommer så många fler ;-)

Marksten längs hela framsidan, utstick ca 4 meter från husväggen.

 

Med plats för växter

 

och en inramning med vitt grus

 

och plats för bord och stolar

 

Och en "grusrabatt" längs husväggen med plats för växtligheter.




Och en mur som skiljer "markstensavdelningen" från gräsmattan. Var det inte ganska snyggt med en mur i vit puts?! Kommer att matcha vårt putsuterum perfekt ;-)




Och inte att förglömma; en vit stenoas mitt på gräsmattan.


Bilder från Lundins husbygge och Molnsätra Gård

Kommentera inlägget här :