Tvättstuga

publicerat i Tvättstuga;

 

Tror det kan bli riktigt fint i tvättstugan när det blir färdigt. Vit bänkskiva hittade vi på Bauhouse och svart, matt lucka (Applåd), blev det från Ikea. Vi valde mellan den och blank. Tillslut bestämde vi oss för den matta, för den var billigare och har samma nyans som tvättmaskinen.

 

 

 

Ungefär så här kommer det bli när vi är färdiga. Tyvärr har den inbygda strykbrädan, som man drar ut ur en låda utgått ur sortimentet. Jag måste kolla upp om det finns att få tag på någon annanstans. Vi har så liten tvättstuga, så vi rymmer inte en vanlig. Även en väggtvättlina som jag köpt tidigare har utgått (behöver en till) och ersatts av en annan. Så nu vet jag inte om jag måste köpa alla nya, petig som jag är. Så här i efterhand ångrar jag att vi inte byggde tvättstugan större och "tog yta" av ett av sovrummen. Men det sägs att man blir inte nöjd förrän man byggt sitt tredje (!) hus. Det hade varit praktiskt att få ha en ytterdörr ut från tvättstugan och ytterligqare en dörrr direkt till dressingroom. Men jag säger som karln i huset, vi får göra det bästa av situationen nu och se om vi ändrar på något i framtiden.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Katrin:

Hej, läste om problemet att få in strykbrädan i ett galet skåp, var det boxie? Vi skall nämligen just göra det och vill helst inte göra om andras misstag. Katrin

Kommentera inlägget här :