Möblera om del I

publicerat i Kök;
När jag var "liten" tyckte jag det var roligt att möblera om på mitt rum. Att ta hjälp av mamma och pappa och styra runt och styra om möblerna var så himla roligt. Som "stor" är det fortfarande lika roligt. Det får inte se likadant ut för länge, då börjar det klia i mina styra om fingrar. Så om någon trodde att vårt hus kommer att se likadant ut genom tiderna, kan jag här meddela att det kommer det inte. Här kommer det säkerligen att rivas tapeter, bytas golv, målas om, byggas till eller byggas om. Nu kanske någon tänker "men se då till att bygga klart huset först", självklart ser jag till det. Idag åker takläggarbyxorna på. Funderingar pågår ständigt i mitt huvud, även om de inte genomförs med detsamma (även om jag oftas skulle vilja det ;-)

En av fnulingarna som har dykt upp, är att riva väggen mellan köket och vardagsrummet. Nackdelen med det är att vi har något väldigt trevligt på baksidan av den väggen. Vad det är, får ni se en annan dag. Ifall den rivs blir det något liknande detta:

 

 

 

Bilden nedan liknar mest, hur det kan komma att se ut hos oss:

 

 

Ifall väggen rivs, blir det en balk mellan rummen för att hålla upp takstolarna,

liknande denna bild:

 

 

 

Bilder från trivselhus

 

Så här ser det ut nu:

 

 

Vad tror ni?

 


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Norrlandsliv:

Sätter en slant på att det är en projektor och duk ni har bakom väggen.. ;)

2:a kommentar, skriven , av Linda:

Tack för din kommentar, har kikat lite på dina köksbilder men kan inte riktigt se hur ni fäst eran glasskiva. vi var till glasmästaren där vi bor men dem hade tyvärr ingen lösning för att fästa den, men glas ville han givetvis sälja:) Hur har ni satt fast eran och vad har ni bakom?

Ha det gott!

Kommentera inlägget här :