Sjösjuk i Yttersjöviken

publicerat i Badrum;


I dag är det den stora beställardagen... Det blev innerdörrar från Diplomatdörr. Jag beställde vit "Contur Tät" och med runt, frostat glas till badrummen. Den marina känslan ska följa med ända in på badrummet har jag tänkt. Kan hända att man blir sjösjuk, men det får man ta.

Härnäst väntar internet att undersökas vart jag hittar billigast pris på badumsmöbeln Joy från Svedbergs. Då kan man om inte annat bli sjösjuk, över dess pris. Men även min nya filosofi ska avspegla sig in i badrummet; "när man jobbar och står i, var och varannan dag är man värd lite lyx emellanåt". Så detta blir min present till mig själv, för att jag kämpat på detta år, att få vardagsliv, husbygge och boende i en skrubb utan kök och toalett att gå ihop. Så när jag tvättar händerna nästa gång i Joys vattenfallsblandare, Love me, är det tacken för ett års hårt slit. Men det kommer det vara värt, 3 gånger om. Det kan hända att spolas ned en glädjetår.


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av maria:

Hej, du skriver i din kommentar att du gillar min smak.... inte konstigt med tanke på att vi har samma smak i mångt och mycket:) Joy är fint. Det har vi med valt och blandaren Joy sitter i lillgummans badrum... sååå fin.



Vad gäller din fråga ang duschen och glasväggen. Hm, det blir svårt för dig att övertyga din glasmästare därhemma för visst stänker det ut lite vatten. Inte via springorna på sidorna dock där glaset är fäst i klämmor. Det stänker snarare undertill vid golvet. Jag ville inte ha glaset så långt ner för att lättare knna komma åt och städa. I gengäld har vi gjort ett ordentligt nerlut mot brunnen och duschen är 110x110. Vi har även dubbel golvvärme i badrummet. Det vattenburna och eldragen för att under sommartid även kunna ha lite golvvärme. Vårt argument till att endast ha en glasvägg istället för duschdörraar är för bastuns skull. Jag ville inte springa in och ut och stänga och öppna duschdörrar i parti och minut. Dessutom är det så snyggt ju:)



Hoppas du lyckas övertyga din glasmästare nu. Lycka till! Har du fler frågor är det bara att tjoa till så ska jag försöka svara. Jo just det, kaklet, det heter one o one och kommer från Kondradssons. Det är halvmatt tror jag. Jättesnyggt. Det finns en liten diskret rand i som skimrar vackert i de olika ljusen. Måste passa fint hos dig med ert marina läge.



Vill åxå säga att jag tycker att det är skitfint med råsponter ser verkligen fram emot att få se resultatet. Vi målade "bara" överallt här tills vidare. Vi ville se hur huset rör sig under de första åren och inte bara täppa igen allt med lister i taken. Om ett tag kommer även vi att ha lite väggar inklädda i vacker liggande råspont.



Kram kram Maria

Kommentera inlägget här :