Valmöjligheterna är många

publicerat i Kök;
Jag är så less att diskutera fönster..., och väga fördelar mot nackdelar...Nu har diskussionen kommit till köksfönstren... Om vi ska göra dem lika höga som i vardagsrummet eller inte...Vi har byggt  fönstren 90 cm från golvet. Samma höjd som matbordet.



Jag tycker det är jättefint med höga fönster också...Nackdelen är att det blir mer svårmöblerat på uteplatsen. Tex kan vi ha en bänk stående mot väggen utanför, om vi har kvar fönstren på samma höjd som vi byggt. Sen vet jag inte om jag kommer att känna mig "naken" med för mycket glas, med tanke på att de två gavlarna på vardera sida om köket är helt i glas. Men samtidigt är det supersnyggt med höga fönster vid matbordet... Kommentarer mottages tacksamt :-)

 Bilderna är från Trivselhus.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annika:

Tack för titten på min blogg! Det stämmer - jag bor i Umeå. Jag gillar höga fönster, så jag röstar för det. :)

2:a kommentar, skriven , av Monika:

Hej,Eve !

Jag röstar för vanliga fönster,ej höga !

Det känns nog bättre att sitta och äta

frukost och dyligt,lite mer ombonat.

Vill man sitta vid höga har ni ju sådana

i andra rum. Kram / Monika

Kommentera inlägget här :