Livet i en frys

publicerat i Allmänt;


Nu har termometern legat i fryszoonen nog länge!! Är det bara jag som har dåligt minne; eller brukar det vara så här kallt, under så här lång tid varje vinter?! Eller är det bara jag som inte tidigare har tittat på termometern varje dag...Att jag varit utomhus så kort tid, att jag inte hunnit känna efter om det är -5 eller -22? Att bilen alltid har stått varm väntandes på mig, och de 15 metrarna från parkeringen in till jobbet har jag sprungit?! Att sommrarna har varit så underbara, att jag förträngt alla dagar med att stå och skrapa bilrutor? Att jag alltid har tränat inomhus på vintrarna?! Att jag tidigare inte behövt bära 25 säckar isolering i en frys.

Snart svämmar vi över av all isolering. Men vad hjälper det, när den inte är på rätt plats vid rätt tillfälle. Men nästa vinter; DÅ....kommer jag att gå omkring barfota inomhus och titta tillbaka på den här tiden med ett leende på läpparna ;-) Sambon berättade att hans revisor byggt ett hus i Norrmjöle och gjutit in golvvärme i plattan (som vi), och kunde inte ha på värmekaminen nu i vardagsrummet för då blev det blev för varmt (!)

I dag fick jag leverans från H&M. Blev så full i skratt när den innehöll en sommarbikini jag beställt. Men det var inte tal om att prova den. Att ta på sig långkalsonger var mer aktuellt.


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marta:

Hahahaha! Du är rolig du eve! :) Min (vinter)teori är att det är ovanligt kallt den här vintern, men att du just i år också är ovanligt beroende av vädret..Så det är väl egentligen bara att hoppas på en lika kall vinter nästa år så att ni då kan njuta av husvärmen i ert nya hus! ;)



Nä skämt å sido, du ska nog se att det vänder snart -håll ut tills dess bara!!



(en vaaaarm) kram!

2:a kommentar, skriven , av Eve:

Tack för kramen! Hoppas den når ner till rumpan, för den är så kall (även fast jag sitter på ett fårskinn)...Erik tycker också det har varit extremt kallt i vinter, så måtte det bli en VARM sommar!

Kommentera inlägget här :