Nostalgi i sommarvärmen

publicerat i
Goddag!
En otrolig konstig känsla att vara tillbaka på hemmaplan, där min barndom startade. Melvin hade sin första "riktiga" hemmamatch i Ersmark, i min barndomsuppväxt. Jag försökte suga in minnen av varje grästrå, varje cykeltur till skolan, penseldragen på mitt förrsta sommarjobb på Ersmarks Ik:s idrottsplats, varje kvarter, varje rast jag upplevt, varje sommarcykeltur till "Macken", för att köpa tuggummi och glass.

Laddad på match :-)" -Mamma, jag sa aldrig att det skulle vara tråkigt!"

Självklart var jag tvungen att köra förbi mitt gamla barndoms hem :-) 
 
Kände tacksamhet för alla fina minnen,
och lycka inför att skapa nya minnen.
Efter att ha stått i bilkö, efter bilkö genom stan, var det skönt att komma hem.

"-Mamma, kan vi fara på utflykt...?"
 
 Med sparkcykel och skrinda, åker vi på utflykt till andra sidan Yttersjöviken :-)
(Vårt hus skymtas i bakgrunden)

 
Sommaren är här för att stanna.

Kommentera inlägget här :