Våren är här ❀

publicerat i Albin, Melvin, Påsk, Robin;

Hej hopp, haren på topp!
Jag är i chock. Det är helt otroligt att jag varje år blir lika tagen på sängen, när värmen kommer som en blixt från en klar himmel. Efter att ha levt 6 månader i mörker och kyla är +10 grader samma känsla, som +30 grader i Thailand. Jag välkomnar svanarnas vårtjut med att endats behöva ha t-shirt under springjackan, kan känna asfalt under mina VANLIGA springskor och jag ser snön smälta bort i vattenfloder i diket. Vad då?, tänker ni, gillar inte norrlandskvinnan vinter och snö?! Jo, det gör jag. Jag gillar RIKTIG VINTER MED SNÖ, SKOTER OCH SKIDOR. Jag gillar INTE is, snöfattigt och isiga vindar. Denna torftiga vinter med oroliga tider är förbi. Jag ser bara roliga tider. Ser ni inte glädjen, badmintonplanen, gräsmattan och kubbspelet? Jag ser det, utan att ha på mig mina linser. Det firar vi med smörgåstårta. Glädjen och drömmarna har kommit för att stanna.
 
Perfekt badmintonplan

 Med mjuktennisracket :-)

Det blev ingen resa till Blåkulla i år och inte till fjällen heller, 
däremot kreativa lösningar på hemmaplan.

 


Helt overkligt att vi satt här, som nybliven man och hustru för snart ett år sedan.
Men det är värt helt egna inlägg.

 Ser ni glädjetårarna?
kärleken?

framtidsdrömmarna, bara man öppnar dem?!

 Mot drömmarna...

 och vårens godhet.

Påsktips:
Dekorera en kladdkaka med strössel och påskgodis. Smak -och ögongodis :-)

 Vårens och livets skatt finns bakom horisonten.

Kommentera inlägget här :