Stänk ägg och oändlig energi

publicerat i Kök, Melvin, Påsk;
 
Att dekorera björkriset till påsk med ägg och fjädrar
är en gammal svensk tradition, som jag vill fortsätta med.



Gullisar 3-set, Cult Design Sweden

Hallojsan!
 
Jag vet inte om det beror på att det var vårdagjämningen i går, eller att vi byter till sommartid på söndag eller bara att det är så mycket ljusare nu eller att jag har sovit och sovit så mycket som jag behövde. Min energi har kommit tillbaka!! Jag trodde inte det var sant, att jag stod i gymmet kl. 06.03. Och det får man ju inte mindre energi av ;-) Nä, fram med go´ frukost, brödbak, snöskottning, solstolspremiär, tvätt, lunch och påskpynta orkar man göra, om man tränar på morgonen ;-) Nä, nu måste jag gå och vila (till tonerna av fåglarna som sjunger in våren), för annars kan man tro att jag är sjuk ;-) 

Påskplym
Syntetiska fjädrar från Mias Lustgård.

I
I yttersjöviken värper hönorna guld

 

Dessa tre gula (och gulliga) kycklingar älskar att äta majs och därför är de så härligt gula. Snart påsk!

Nöjd kille som får gå och plocka påskris i skogen och hjälpa små kycklingar
som trillat på rumpan, gapar efter mat och kan inte komma upp från magen.

 Gott och nyttigt bröd med recept från 56kilo

Vad hände? Solenergi? Med tanke på vad solen kan göra med växterna,
kanske den även kan få människor att blomma :-)

Kommentera inlägget här :