In the city of Sweden

publicerat i Inredning;

 

En weekend till Stockholm var välbehövlig. Träffa vänner, äta mat, åka båt och shopping var helgens schema.

.

 

Min favoritinspirationshämtning i storstaden är på Newport på NK.

 

Duktips

 

Lexington på NK

Sänggaveln påminner lite om vår :-)

 

Gant inne på NK

 

Hmm, hur ska jag få tag på en skattkista!?

 

Sitter och fnular inne på Bruka Design...

 

...hur jag ska få hem fåtöljen och pallen i min lilla bil.

 

 

 

Fina fåtöljer till uteplats eller uterum. Och läcker lampa!

 

Gants nya butik var superläcker. Att handla handukar i ett "riktigt" badrum är inte varje dag man gör.

 

Och inte mötas av champagne heller ;-)

 

En gammal teater är ombyggd till klädbutik. Provar gör man uppe i slottet :-)

 

 

Nu när man har kommit upp i åren tänkte jag det var dags att börja tänka lite på linjerna ;-) Så lite shopping på taxfree fick det bli. Och jag tror det var ett bra köp:-) Produktserien består av ett koncentrat i en svart tub, en dagcreme i en glasburk och en ögoncreme i glasburk. Hittade följande på internet om Loreals Youth code produkter:


"- Vad fräsch och utvilad du ser ut, gör att jag verkligen kan skriva under på att det fungerar.
Trots att jag bara använt det en vecka så ser jag förändringar i lystern i ansiktet och framförallt på de rynkor som tidigare varit ganska skarpa, men som nu inte sticker ut riktigt på samma sätt. Är mycket nyfiken på hur resultatet kommer att vara efter en månads användning då man ska se att rynkorna kraftigt har reducerats. Förresten, detta med lystern i ansiktet har jag aldrig fattat förut, men det gör jag nu!Att använda denna kräm känns lite lyxigt. Och vardagslyx är nåt som varje kvinna bör unna sig!"

"-Detta är en av de bästa hudcremer jag har använt på länge. Skit i att den är "anti-wrinkle" - den är jätteskön på huden! Och det känns som att den binder fukt utan att den blir kladdig. Den åker in i huden och blir sametslen direkt! En klar 5:a!"

"-Koncentratet är lätt att applicera med tuben och det är en jätteskön creme. Den känns inte alls men jag tycker att jag ser lite uppnärad och har fått en fin lyster i huden."


"I likhet med modebranschen är också jakten på att vara först med det senaste en oupphörlig kamp. Escada har lyckats sopa mattan med allt motstånd det senaste  halvdecenniet vad gäller just sommardofter. I år heter säljsensationen (för det vet man garanterat att det blir), Escada Taj Sunset! Den Indieninfluerade doften innehåller noter som Alphonso mango (?), nektariner, blodapelsin, hallon, pomarose, kokosgrädde, sandelträ och mysk."

 

Åh, vad härligt det är att unna sig lite lyx i bland!

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera inlägget här :