Babykammaren

publicerat i Barnrum;

 

Åh, vad jag längtar tills jag kan börja rusta ordning här inne. Men golv och lister saknas. Men allt annat är redan klart (i huvudet ;-).

 

 

 

Bord och stol i serien star från Kids koncept.

 

 

Med egensydd (!) stolsdyna.

 

 

 

Billy bokhylla eller...

 

...hyllan expedit, för förvaring av leksaker.

 

Hyllan malm för babykläder (håller alla tummar att det går att måla över eklaminat).

 

Annars är Ikeas byrå koppang fin.

 

Och om det får plats en liten minisoffa...

 

 



Och ovanför den en egentillverkad (!) tallrikshylla





Och inte att glömma kistan star från Kids koncept för ännu mer förvaing...







...där lekkamraterna Emil och Lisa bor.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bim:

Hej !

Jag snubblade över din intressanta blogg och undrar var man kan få tag i en sådan svartvit skärmvägg som jag såg på en av dina bilder. jag bor i Malmö.

mvh

bim

2:a kommentar, skriven , av Yttersjöviken:

Bim:

Hej! Tyvärr förstår jag inte vilken skärmvägg du menar. Är det de svarta skjutdörrarna till garderoben i hallen med vita lister? Ifall det är garderobsdörrarna du menar, har sambon tillverkat dem själv. Han har använt sig av vita profiler (som egentligen är tänkt för skjutdörrar till uterum) och skurit till glas (härdat glas, för att man ej ska göra sig illa om det skulle gå sönder)och målat baksidan av glasskivorna svart (många lager, för att det ska täcka ordentligt). Du kan vända dig till ett glasmästeri i Malmö, så kan de säkert fixa det. Men, hör av dig om de inte är dessa dörrar du menar, så återkommer jag med ett annat svar :-)

Kommentera inlägget här :