Innertak

publicerat i Huset;



Vi kommer att ha takpanel i hela huset. Vi valde mellan det, och gips. Gips är billigare, men det krävs väldigt mycket jobb för att få det snyggt. Jag läste hos Lundins nya hus, att det krävdes 7 vändor med arbete innan det var färdigt (spackel, färg m.m). Så det valde vi bort. Har nog med jobb som det är ;-). Jag är dessvärre lite rädd att det kommer att bli lite väl mycket trä, eftersom jag vill ha träpanel även som fondväggar. Men men, det kan inte hjälpas, och om några år, kommer jag att vilja ha något annat på väggarna. Och det är lättare att byta några fondväggar, än tak i hela huset. Som att jag inte har nog med beslutsångest, så måste jag välja om jag ska ha -vitlaserat (som hos Familjen Göransson) eller vitmålat tak. Tar vi vitmålat, kan vi spruta på färgen, och slipper handmåla. Tar vi och laserar istället, kan man måla det vitt sen, om man vill ändra sig. Men engång vitt - aldrig laserat. Går inte att lasera på en redan målad yta.

PS. I dag ringde snickarna som var här och hjälpte oss att regla upp inför andra varvet isolering... Jag sa att de skulle höra av sig om de hade tid att komma hit mer. De är så välkomna! Full fart mot Brattby såg och köpa 144 kvm takpanel!

PS #2: Elektrikern har varit här och dragit plaströr till våra spotlights.




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica i Bösta:

Hejsan!

Låter som ni har det ni gör..när vi laserade taket på övervåningen sprutade vi ut lasyren och efterdrog med pensel, gick rätt fort, och vi är nöjda med resultatet. Lycka till!!

2:a kommentar, skriven , av Evelina:

Åh, tack för tipset! Det visste jag inte att man kunde göra!

Kommentera inlägget här :