Sportlovskänslor

publicerat i Melvin, Recept;
 

Hej!
 
Jag visste det, jag förstod det, jag kände det på mig. Nu är den här. Energin alltså. Jag har vaknat upp och krupit ut ur mitt vinteridé. Jag måste ha varit en björn i mitt förra liv ;-) Jag är tillbaka till mitt vanliga jag, jag är pigg, har energi och behöver inte längre varje dag, sova på dagen. Alltså fick dygnet några fler timmar på köpet ;-) Sportlovet är här om en vecka, men känslorna finns här redan nu. Eftersom energin är tillbaka, orkar jag vara en super mum, he he ;-) Ni vet en sån där som bakar med sina barn, hittar på roliga aktiviteter, alltid är lugn och harmonsik och aldrig skriker på sina barn. Skämt å´sido, några saker kanske jag uppfyller, men inte alla ;-) Hur som haver, eftersom energin är tillbaka, orkar jag faktiskt bunkra upp med ett sportlovs förråd ;-) Här har bakats morotsbröd, banankaka och bananpannkaka. Allt fick tummen upp :-) För att göra Melvin nöjd och glad (eftersom han är hemma med mamma heeela dagen), byggde vi isskulpturer. Detta fick också tummen upp :-)
  
 
Saftigt morotsbröd. Recept finns här.  (Dock godast nybakat)
"Mamma, det var så gott, så jag blev sugen på en till."
 
 Bananpannkaka. Skulle egentligen vara plättar, men har inget plättjärn. Recept finns här.
 
 Smeten blir väldigt tjock och ack så god :-)

 Först fyllde vi olika burkar med vatten,
sedan i med lite karamellfärg (blod ;-) och rörde runt med en pinne.
 
 Även plasthandskar fyllde vi med vatten :-)

 Sedan i med lite leksaker.
 
Låt stå några timmar.
 
På med lite färg och du har både diamanter, glashänder, skulpturer
och sysselsättning lång tid för att få ut leksakerna med hjälp av hammaren ;-)

 Melvin tyckte allafall att det var jättekul :-)
 

Kommentera inlägget här :