Hälsar julen välkommen! Club creo och isbana.

publicerat i Jul, Melvin;
 
Inspirerad av skandinavisk enkelhet och randiga polkagriskarameller har de traditionella
julbockarna fått ett nytt grafiskt utseende. De hälsar julen välkommen!
 
Julprydnader från Cult Design
 
Hejsan!

Nej, jag har inte slutat med min blogg! Jag har bara så fullt upp att njuta av livet (läs ta hand om mina barn ;-) Och inte har man mindre att göra i dessa juletider ;-) Men prio är så klart barnen och det är ett heltidsjobb att få med alla på banan, och då menar jag inte på den fantastiska  skridskobanan vi har utanför huset ;-) För dit är det inga problem att få med dem. Den är magisk!!! Utan att alla är sams, pigga, mätta och glaaada (helst samtidigt ;-) Men jag ska inte sticka under stol med att vi försöker hitta på roliga saker tillsammans. Det är en förmån att få vara hemma med (nästan hela) familjen. Så det tar vi vara på :-)
 
Mina bästaste, hjälpsammaste kökstomtar 
 
Glöggmys så klart, innnnnan julen startat,
 
med julmust
 
och självklart ska lussekatten och pepparkakan doppas i glöggen!
 
Den observante såg kanske att det stod  fina, små julfigurer på ljusfatet på förra bilden :-)

Dessa kommer från Club creo. Det är en pysselklubb som jag prenumererar på.
Varje månad får man en pyssellåda i brevlådan. (Man får när man vill säga upp prenumerationen).
 
2017 vann den pris för bästa barnbox. Jag kan förstå det, barnen
tyckte det var jätteroligt att pyssla med det, den här lådan innehöll.

Små julgranshängen till deras egna små minigranar, som de har på sitt rum.
 
På isvatten
 
 Varje morgon när Melvin är hemma, tar vi en skridskotur  i soluppgången på sjön.
Och sedan en till tur på eftermiddagen när Albin kommit hem från skolan.

Det är fantastiskt, det är magiskt, jag har aldrig varit med om dess like :-)
I helgen var sjön full av skridskoåkare :-)
 
Självklart följer minstingen med ;-)

 Och ibland klubban
 
Som jag gillar Yttersjö!
 
Ja, vi kommer att fortsätta vår skridskoturne´ fram till helgen,
sen väntas det  regn, storm och plusgrader :-(

Kommentera inlägget här :