Blått är flott

publicerat i Vardagsrum;
 
...och grönt är skönt! (För vi slipper så om gräsmattan, tjalalatralala!!) 
 
Hejsan!
 
Just nu är det inte bara härligt ute, utan även i sinnet, och för kroppen, som slipper slita ytterligare ett år med gräsmattan :-) Jag ser gröna grässtrån lite överalllt. Det brukar inte hända. Minns ni det här... Jag vet inte hur många år vi har behövt så om gräset, 3 år? Men i år slipper vi!! Förra året luckrade vi upp jorden och blandade i mulljord. Kanske det och/eller i kombination med minusgrader hela vintern, har gjort att gräsrötterna klarat sig. I flera år har det varit plus- och minusgrader om vartannat på vintrarna, som kan ha gjort att gräset tagit skada. Även ett långt istäcke över gräsmattan på våren har gjort att rötterna kvävts. Men i år är gräset inte grönare hos grannen ;-)


Det är inte bara utomhus man kan se blått (blå himmel och blått vatten), utan även inne är det sommar! 

 


 

Ja, jag måste ju erkänna att det varma sommarvädret gör mycket för humöret :-) Barnen är lyriska. De springer i sina gympaskor, de cyklar, de blåser sopbubblor, de har vattenkrig, de skottar jord, de är på fotbollsträning och de äter glass :-) Och sambon, vips hade han byggt klart carporten, beställt grus, skottat och krattat ut det och börjat planera för att bygga klart baksidan. Och jag då? Jag bara ligger och solar. Nä, det gör jag inte. Jag krattar och krattar och så krattar jag lite till och njuter av de varma sommarvindarna. Och köper ett par vita sommarskor, (för nu har jag inte lera längre under fötterna ;-)

Kommentera inlägget här :