Trött tomte

publicerat i Jul;


 
Trötta tomtar från Cult Design

Gokväll!
 
Lika trött som tomten kan känna sig dagarna innan jul, känner jag mig just nu ;-) Här har förberedelserna varit stora under helgen. Man har kunnat tro att det snart är julafton. En klok kvinna på mitt förra jobb, har som tradition att julfixa huset veckan innan advent och fixa ordning julklapparna under adventshelgen, för att sedan inte känna någon julstress. Jag höjde ambitionsnivån ytterligare och slog två flugor i en smäll ;-) Både husfix och julklappsfix på samma gång. Som sagt ambitionen är en sak, sedan om man fixar det är en annan ;-) Skämt å sido, men med två små är planering a och o, för de ensamma stunderna är få. Kortdag på fredagar, så en julklappsrunda passade bra att starta helgen med. Med spöregn i nacken och inga köer lyste julstressen med sin frånvaro :-) Det som däremot lyser med sin närvaro, är hela huset som badar fint i juleljus :-) Albin är inne i en pysselfas och vill ofta pyssla. Jag visade honom hur en limpistol fungerar och succén var ett faktum :-) Tom tomten är redo att köra ut julklapparna ;-)


 

"Recept mot trötthet: Sova 2 timmar efter lunch varje helg!"

Kommentera inlägget här :