Uterum på brygga

publicerat i Trädgård;
 


 
Godmorgon!
 
Somande så tidigt i går, så denna morgon är jag uppe i ottan. Hade tänkt jobba lite, men mina tankar är någon helt annanstans ;-) Vi satt i går och spånande lite hur vi ska göra på baksidan av huset. Och nu har vi en plan. Ett fristående uterum med skjutpartier nere vid vattnet. Det är vid bryggan vi tillbringar mest tid på sommaren och med "tak över huvudet" kan vi vara där även när det regnar, och vid soligt väder öppnas alla dörrar upp. Plats för matgrupp och soffa vill jag ha. Vet dock inte om det ryms... Får undersöka detta. Dessa bilder är Attenfallshus, så de är på 25 kvm. Vill dock "spara" ett Attenfallshus, för att i framtiden kunna sätta det på annan del av tomten där man kan installera vatten för bad och kök. Jag tror att vårt uterum får vara max 15 kvm. Detta måste kollas upp. Vi tänker ha uterummmet stående på altanen, så att är det lätt att ta sig dit till och från huset och det ges plats för spa och solstolar utanför. Jag tror det kan bli bra. Nä, nu är det dags att jobba lite.
 
Dessa inspirations bilder kommer från Attefallshus

Kommentera inlägget här :