Vår bästa tid är nu

publicerat i
 
Hej!
 
Navigationen visar nu Latitud N 63 46.653´ Longitud E 19 59. 812´ och jag befinner mig surfandes, i Yttersjövikens sovrum, efter en liten turne´. Vi har varit på bröllopsfest i Sundsvall i helgen, men klackarna är nu utbytt mot flip flop och festklänningen mot strandklänning. Termometern visar 27 grader och Bjännsjön känns som medelhavet. Jag nyper mig i armen och läser att SMHI varnar för mycket höga temperaturer i Västerbottens kustland. På onsdag väntas 33 grader :-) Jag nyper mig i andra armen och suger in varje andetag, varje sekund, varje ögonblick, varje stund tillsammans med pojkarna denna härliga, lediga sommar. Snart knackar hösten på dörren och jag på jobbdörren. Men det blundar jag för just nu... Det kan inte bli bättre än så här ;-)
 
 
 
Sovrummet går nu helt i vattnets tecken
Alla lampsladdar är numer uppdragna pga liten (och snabb) gosse
 
 Näckros som jag och Albin simmade till och tittade på tidigare idag
 
 Nu sova, Godnatt!

 

 

"Vår bästa tid är nu,
vem minns den snö som kanske föll i fjol?
vår bästa tid är nu,
vem vet om morgonda’n har sol, har sol, har sol?

Håll fast en kort sekund
och lev och älska nu så märker du
det blir en härlig stund,
Därför vår bäst tid är nu, är nu, är nu!

Nu – ej någon bortglömd dag – i går
nu – din morgondag kan ingen spå

Håll fast en kort sekund
och lev och älska nu så märker du
det blir en härlig stund,
Därför vår bäst tid är nu, är nu, är nu!"

Jan Malmsjö

Kommentera inlägget här :