Glada Påskdagar

publicerat i Melvin, Påsk;
 
 
 
Goddag!
 
Så är den här :-) Denna härliga vecka! Denna vecka är tillsammans med julen, årets gladaste vecka tycker jag! Påsk förknippar jag med ledighet, familj, sol, sista vinteraktiviteterna, sedan går det allllltid turbofart efter det, och sommaren är plötsligt här :-) I dag har vi haft påskmålning :-) Albin har påsklov och Melvin har hjälpt till med förberedelserna för sina -tack och påskkort för dopet, i form av små fingeravtryck till kycklingar. Så sött :-) Nu måste jag gå och göra mig ordning. Har tur att bli bjuden på födelsedagsmiddag i kväll :-) Men eftersom sommaren snart är här, tänkte jag först slirka in på H&M och köpa shorts :-) Sedan väntas påskfirande resten av veckan. Jihooo.
 
I skrivande stund har takpappen på carporten blåst ned i stormen Yttersjögren, så det blir inga shorts. Ska passa barnen en stund. Jag kanske har några tunna byxor som går att använda istället ;-)
 
 
Symbol för liv
 
 
"Traditionen med ägg vid påsk finns över hela världen och är symbolen för liv.
 Därför går Melvins tackkort i kycklingens tema ;-) "

Kommentera inlägget här :