Glada fötter

publicerat i Mode;
 
God eftermiddag!
 
Jag har blivit en dam. -En tuff dam. Jag minns att jag som barn tänkte; -"Det är bara äldre damer som handlar på Ecco." Nu är jag där. Farväl till lågprisskor, nu är det bara märkesskor som gäller. När det gäller skor är det sant att man får det man betalar för. Bli inte förvånad om ni i vår, möter mig i ett par Tommy Hilfiger stövlar, eller i sommar, traskande i ett par ballerina som kostar 1000kr.
 
Att hitta ett par bekväma, svala, och snygga skor som tål stengolv var inte det lättaste. Att de även ska passa till uppklätt -dressat, sportig look -jeans och kjol gör inte saken bättre. Men på Ecco Company finns de. Märket är Softwalk och uppfyllde mina krav på en nätt, sval, tuff stövlett. Jag fick ge avkall på att jag ville ha en "blank" sko. Men man kan inte få allt. Med sulan från mina nikejoggingskor blir comforten ännu bättre. Att jag bär nylonsockar till, gör damlooken komplett. Man vill ju inte svettas om fötterna på dagarna. (Tyvärr var skorna som jag beställde på internet för stora och slutsålda i mindre storlek, så de ska returneras).

 
Vagabond
 

Nu är det bara Ecco Company som gäller. Snygg, tuff, fodrad vintersko från Vagabond som ska kunna bäras lika bra till jeans, såsom kjol, som kavaj. Mina ömma fötter mår nu bra. Hur plånboken mår förtäljer inte historien...

Kommentera inlägget här :