Målarmästarna

publicerat i
Jag; -Det här är det bästa rummet i hela huset
Målarmästaren; -Jag tycker om platta tak ;-)
 
 
-Vad ska vi göra av lampan?
 
 
-Stopp tog det där
 
 
-Herregud, hur ska det här gå?
-Vi kommer att krascha någon segelbåt
 
 
Godkväll!
 
Trots höga tak och otympliga lampor lyckades målarmästarna få huset  (-läs tak) att se som nytt ut igen. I dagarna två har min far och bror varit här och målat. Träpanelen i taket har torkat och dragit ihop sig så omålad yta (hade ej grundmålat virket innan vi spikade upp det) hade kommit fram så alla taken såg "randiga/spruckna" ut. Vi visste att detta skulle ske efter ca 2 år, men vi hade ej tid att vänta i månder på att virket skulle torka ordentligt innan vi satte upp det.
 
 
Sååå fint det blir!
 
 
Min arbetsuppgift har varit att hålla koll på lilleman (det är lättare att måla ;-) och hålla målarmästarnas energi på en stabil nivå. Tror jag allafall lyckades med det senare ;-)
 
 
-Är det lök i järparna?
-Ja, men de innehåller också persilja, grädde, kalvfond, salt, svartpeppar och ägg.
-Herregud vad du lagar god mat (sagt osmakat ;-)


I morgon blir det tapetsering. Sååå kul.

Kommentera inlägget här :