Ser du stjärnan i det blå

publicerat i Barnrum;

 

Ser du stjärnan i det blå?


Allt du önskar kan du få
Om ditt hjärta har begärt
Vad du har kärt

Stjärnan har en sällsam makt,
Och när du din önskan sagt
Från en silverstråle klar
Du får ditt svar

Ödets fé kan vackra gåvor ge
Åt alla de som tror
På himlens stjärnor.

Binder du en önskekrans
Får du allt vad vackrast fanns
När du möter aftonstjärnans
klara glans.

(Ned Washington, Leigh Harline)

 

Ja, att det är så, är den här lille krabaten ett bevis på. Men det var inte hur man uppfyller sina drömmar det här skulle handla om, utan den lille krabatens blivande kammare...(för än så länge mår han mest gott, inne hos mor och far ;-)

 

 


Segel på plats. Jag blev så klart så ivrig, att jag kunde inte vänta på att det skulle in på tryckeriet först. Jag måste ändå fnula på vad seglet ska ha för tryck/siffer-bokstavskombination...

 

 

Eftersom lilleman ännu sover inne hos oss, ställde jag dit hans gamla säng. Men jag funderar på att göra en mys- och läshörna. Blev inspirerad av Jajjas fina.

 

 

Tavlan är en doppresent från hans mor & far. Texten är från låten "Sång till friheten", som sjöngs på hans dop. Tavlan har jag tillverkat i Wordle.

 

 

Att Krauta sålde så söta babykuddar, trodde jag inte, när jag åkte dit för att köpa tvättlina ;-)

 

 

Vimplarna har jag beställt från Sandras Design.

 

 

Billy bokhylla med väskor från Mylittlestar och Mailegkanin från Luckylittleme.

 

 

Årskalender Elsa Beskow



Kudde till myshörnan ;-)

 

 

Sten tillverkad av hans faster


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sara:

Määän titta! Jag hade tänkt tillverka en sån kudde på egen hand. Bra att veta att det finns att köpa om det skulle gå på tok!

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Hej Yttersjöviken,



Har hamnat in här på bloggen via att söka på diverse new england- inspirerad sökning på nätet. Håller själv på att försöka hitta ungefär samma stil i inredningen som ni. Ser en del saker som är samma :)



Väldigt fint ni har, tack för fina bilder.



Blev väldigt intresserad av den där stången som är upphängd i tvättstugan för skjortor osv, var är den köpt?



Kommer att kika in här ofta i framtiden.



Ha det bra och tack för inspirationen!

//

annelie

3:e kommentar, skriven , av Yttersjöviken:

Annelie:

Vad roligt att du tyckte om det du sett :-)

Jag hoppas jag kan fortsätta inspirera mer, även fast vi snart är klar med huset ;-) Fast det är mycket utearbete kvar...

Stången i tvättstugan är köpt på Jula.

4:e kommentar, skriven , av Jessica:

Oj så fint det blir!

Kommentera inlägget här :