Anders Bagges hus

publicerat i Allmänt;

 

Dra på trissor när jag bläddrade i Villaliv och upptäckte Anders Bagges superfina strandhus!

Det blev ett snabbt sms till sambon för att fråga om det går att måla våra grå fönsterbläck till svart och köpa svarta stuprännor. Det var ju det jag ville!!! Du kunde väl ha visat en bild på det, så hade du fått din vilja igenom! Om vi bygger något fler hus, får du bestämma allt. Hans idéer har i de flesta fall visat sig vara bättre. Men det har tagit så lång tid för mig att upptäcka det. Förutom det runda köksfönstret då... han erkände tillslut att det blev ganska bra ändå ;-)

 

 

Tur att vi inte hunnit köpa stuprännorna än allafall :-) Kan hända att jag vill sätta in ett skjutdörr parti i vår gäststuga också. Det ville sambon sätta i köket på en gång. Jag får erkänna att jag skulle ha lyssnat mer på honom. Men jag har ju lärt mig av mina misstag... Kan även hända att jag vill måla vindskivan svart. (Första brädan nedanför taket).

PS 1. I bakgrunden skymtas Bagges 1100kvm stora hus.
PS 2. Det går att måla bläcken till svart.

Kommentera inlägget här :