Problem är till för att lösas

publicerat i Tvättstuga;
Jag trodde att jag hade mätt så noga, för att få plats med Ikeas bänkskåp Faktum med inbyggd strykbräda. Bara att dra fram! I min mini tvättstuga skulle det bli perfekt. Nu skulle det vara slut med att kånka fram en tung och otymlig strykbräda undangömnd i någon garderob någonstans. Trodde jag ja... Upptäckte att jag skulle behöva gå en kurs i att mäta. Jag som i flera månader inte gjort annat än att läsa ritningar... Hur kunde det gå snett. Hur som haver så har jag lätt för att deppa ihop när det inte går min väg. Nu var det färdigstryket för min del trodde jag. Men sambon tyckte att det måste ju gå och lösa på något sätt. Om inte annat skulle han bygga en egen ihopkok strykbräda med gångjärn. Men så kom han på att det måste ju finnas vägghängda strykbrädor, det gör det ju på hotell. Det är klart att det gör! Nu ska jag bara spika upp ett eluttag på den andra väggen.  Vilken tur att vi kom (hm...inte jag),  på detta nu, när vi precis ska till att gipsa igen väggen. Det kommer att bli perfekt med en gömd strykbräda bland tvättlinor och hängande tvätt. Så var det färdigdeppat!



Bilder från Smarthem

Kommentera inlägget här :