Dressingroom

publicerat i Dressingroom;


Jag har funderat och funderat...och varit så bestyrd över att jag inte planerat in ett dressingroom på ritningen i anknytning till sovrummet. Hade inte en tanke på det; och det är mycket märkligt med tanke på hur mycket kläder/skafs/skärp/strumpor jag äger, för att inte tala om lådvis av skor (dock inte lika många som Pernilla Wahlgren ;-) (törs inte längre berätta för sambon när jag köper nya). Men idag kom jag på den briljanta idén tillsammans med jajja, att jag kan sätta upp en vägg (med eller utan dörr) och dela av det andra sovrummet som ligger i samma flygel som vårt sovrum och på så sätt, få ett eget kryp in för mina grejer. Rummet ligger inte direkt i anslutning till sovrummet, men i samma hall och med badrummet emellan. Frågan är dock vad jag gör med andra delen av rummet?! -syrum (syr 1 gång/år/gästrum/kontor). Fast det vill jag ha i ett av rummen bredvid vardagsrummet, så jag kan såga upp ett runt fönster i väggen och kika ut mot vattnet, när jag kontorar mig. Mina idéer tas dock med ro här hemma. Jag har tydligen ändrat och ångrat saker tidigare...

PS. Sambon ville göra "hemmabiorum" av detta rum. Men det sa jag bestämt nej till (Tycker det är onödigt och undrade hur jag då skulle få plats med alla mina grejer som jag tillfälligt har nerpackat i lådor i förrådet. Han tyckte istället vi tillsammans skulle gå i genom det och ev kasta det mesta...
Ja, det är tydligt hur olika vi prioriterar saker och ting...


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jajja:

I omröstningen av vilket slags rum ni ska inreda leder garderobslaget med 2-1. Du och jag mot sambon ;)

2:a kommentar, skriven , av maria:

Jag kan också lägga en röst till din fördel!



Jag ångrar inte en sekund att vi ändrade om massor på vår ritning för att kunna lösgöra utrymme till ett dressingroom!



Garderobslaget VS Sambo = 3-1 ;-)



Kram Maria

3:e kommentar, skriven , av Helena:

Här har du en röst till på ditt förslag.Klart att du ska ha ett dressingroom.Jag håller precis just nu på och inreder mitt.Jag är jätteglad att vi ritade in det.

Lycka till.

Kram Helena

Kommentera inlägget här :