Kliv in i garderoben

publicerat i Dressingroom;
Just nu går mina tankar på högtryck hur jag ska utforma ett dressingroom... Som jag skrivit tidigare ska vi dela av ett stort rum till två mindre för att frigöra yta till mitt dressingroom.  Funderar på att antingen dela av rummet med skjutdörrar (för att få känslan av att kliva in i gigantisk garderob), eller regla upp en vanlig innervägg. Fördelen med det, är att det blir billigare och att man kan sätta upp saker även på den väggen, vilket man inte kan göra på skjutdörrar, men samtidigt blir det tråkigare...


Funderar på att lägga in en heltäckningsmatta, för att få det varmt och gosigt om fossingarna, alternativ lägga in en stor vanlig matta. I mitten vill jag ha en sittpall. Hittade dessa två på Ikea. I pallen Älvros rymmer man även förvaring.



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Charlottas hemmaplaner:

Du kommer inte att ångra att du offrar några extra kvadratmeter på ett dressingroom. Jag har själv en liten walkin closet som jag älskar. Det var nog det roligaste rummet att inreda! Mycket mätande behövs för att maxa ytan med förvaring. Jag kan varmt rekommendera IKEA:s Pax-garderober. Jag jämförde en hel del andra fabrikat men IKEA var mest flexibelt och dessutom billigast! Min pall heter Bromma och är också från IKEA. Lycka till med planerandet!



Kram //Charlotta.

Kommentera inlägget här :