Baksidan med att bygga lösvirkeshus

publicerat i Allmänt;

Jag blev så full i skratt när jag i går på min morgonpromenad, mötte ett hus utspritt efter vägen. Själv har man kämpat på ett halvår med sitt hus... och det är långt ifrån färdigbyggt. Här var det förmonterat fönster, innerdörrar, badrum, el, lampor och träfasad. Ja vad ska man säga... och inte blev det bättre av jag att vaknade tidigt i tisdags av dundret från lastbilar. När jag åkte till jobbet två timmar senare, 08.00 stod grannens hus på plats.







Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Charlotta:

Visst finns det fram- och baksidor på allt. Vårt hus var nyckelfärdigt - en nödvändighet för oss som har tummen mitt i handen... Men att bygga sitt eget hus från grunden ger ju en helt annan känsla och en möjlighet att påverka minsta lilla detalj. Tänk när ert hus är färdigt - vilken grej!!!



Oj då. Finns det fortfarande snö där i norr? I helgen skall vi få 25 grader här i Göteborg! Sverige är ett väldigt avlångt land.... Men snart skall du se att gräset börja växa även hos dig!



Ha en trevlig helg!



//Charlotta.

Kommentera inlägget här :