Nya fönsterkonstruktioner

publicerat i Huset;


Efter att stommen kommit upp, är jag inte helt nöjd med hur fönstren kommer att se ut på respektive gavel (det kommer att bli två likadana gavlar). Enligt ritningen skulle fönsterpartierna se ut som alternativ 2, men det är en sak att se det på ritningen och en annan att se det i verkligheten (får skylla mig själv som inte har mätat och stegat upp efter ritningen). Jag tycker triangelrutorna blir för kantiga och att det blir för mycket väggyta på sidan om respektive glasruta. Jag har nu tänkt om och tror alternativ 1 blir snyggare. Det hade vi redan som förslag när vi gjorde ritningen (fast då alla fyra rutor lika breda), men tyckte då att det skulle bli för "plottrigt". Nu kan vi även göra två sidorutor i samma storlek som de yttersta rutorna i varje hörn i vardagsrummet. (Har tidigare funderat över om vi ska ha breda eller smala rutor där)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Harry:

Jag tycker att alternativ två är klart snyggast. Alternativ ett ser väldigt rörigt ut. Lycka till med valet!

2:a kommentar, skriven , av Frida & Leo:

Jag tror också att 1:an blir snyggare! Och så får ni in mer ljus.



Jag är rätt avis på er... Tror jag skrivit nån kommentar förut, och jag har ju vuxit upp i Yttersjö och det var tänkt att jag och maken skulle bygga på Klubben, men så blev det att vi köpte hus i makens hemby Sävar i stället. Men Yttersjö kommer alltid att vara HEMMA för mig, tror jag... :-) Jag älskar den byn. Tur att mina föräldrar bor kvar så vi kan åka dit när vi vill.



Ha en bra lördag!

Kommentera inlägget här :