Fönsterfunderingar

publicerat i Huset;


Just nu...är jag så less på mig själv som inte kan bestämma mig för hur jag vill ha det. Jag trodde allt var klart enligt ritningen. Tanken var att vi skulle ha 2 st sneda fönster och 2 st stora rutor på respektive gavel (vardagsrum och sovrum) (bild 1). Men nu har snickaren kommit med ett förslag att man istället kan skära glaset så det blir 2 st stora glaspartier, där det sneda fönstren och den stora rutan blir ett enda glasparti (2 partier på varje gavel). Inget trä kommer emellan. (bild 2). Det finns inget hus jag kan titta på, som har den konstruktionen, så jag vet inte om det blir bra. Sambon ska tillverka fönstren, så vi kan bestämma själv hur de ska se ut. Men om man inte vet hur man vill ha det då...



Nästa bestyr är att jag inte vet om jag vill ha smalt eller brett fönster på vardera sida om gaveln. Till arkitekten hade jag sagt att jag ville ha smalt fönster. Men han som ritade stomritningen har ändrat till bredare fönster utan att jag lagt märke till det. Så nu har snickaren byggt efter det. Men det är ingen sak att ändra. Snickaren tycker brett. Och som vanligt vet jag inte vad jag tycker.




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria på Adrians backe:

I mitt tycke är nog det första förslaget bäst.

Dvs fyra fönster med smala på gaveln.



Hoppas du förstod hur jag menade...



Kram

Maria

2:a kommentar, skriven , av Leena:

Jag tycker brett!

Aldrig fel med mycket ljus.



Leena

Kommentera inlägget här :