Härifrån bloggar jag...

publicerat i Allmänt;


Tacka vet jag mobilt bredband från 3!

Eftersom det inte är indragen någon telefon till stugan, och därmed inte kan använda modem och en installation av Yttersjös bredband kostar 30 000kr, så föreslog sambon att vi kunde testa mobilt bredband. Glad i hågen åkte jag till Expert och pratade med en säljare där. Han tyckte jag skulle köpa mobilt bredband från Telia. Han sa att 3 har 1st mast i Stockholm och med det går de ut i reklamen och säger de att de har Sveriges bästa täckning. Nej, han ansåg att Telia har den bästa täckningen. Jo, tjena! När jag kom hem kunde jag vara uppkopplad 5 min åt gången, sen bröts anslutningen. Jag åkte tillbaka till Expert och lämnade tillbaka grejerna. Säljaren föreslog att jag skulle beställa en extra antenn som gör att jag får bättre täckning. Istället åkte jag till The Phonehouse och köpte mobilt bredband från 3 (199:-/mån). Det fungerar tom i inlandet och i fjällen!





Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Norrlandsliv:

Hej! Imorgon kommer jag och njuter av din fina uteplats! :)

Kommentera inlägget här :