Tillbaka till 40-talet

publicerat i Allmänt;


Kl. 04.30 hade jag legat vaken en timma och kämpat emot för att slippa gå upp på toaletten. Men det var lika bra att ge upp, för att kanske sen kunna somna om istället. Så på med morgonrocken och termosskorna och ut i djupsnön. Jag tror det hade snöat 2 dm. Halkbekymren var som bortblåst, och jag till och med stannade ute extra länge (i morgonrock!) och bara njöt av den vackra naturen. Det var som att befinna sig mitt i ett sagolandskap, med all denna snö på träden. 3 timmar senare var det dags för toalettbesök igen. Då var sagan slut. Kolsvart på toaletten. Hur skulle jag ta på mig linserna nu...? Vidare till köket, lika mörkt där. Jaja, kunde de leva utan ström och gå på utedass på 40-talet ska väl jag klara av det också. Jag ger inte upp så lätt. Famlade fram ingredienserna till min smoothie. På med mixern. Hahaha! Tur att jag allafall kan skratta åt mig själv! Tror inte de hade nån elektrisk mixer på 40-talet. Och speciellt inte en som fungerade när det inte fanns ström. Nä, ner till sambon, som fick fixa fram en säkring. Upp till smoothien igen, in med den i en flaska (får drickas i bilen på väg till jobbet istället). Backa ut bilen. Stopp i dag igen. För mycket snö. Sambon tycker jag ska gå utbildning i att köra bil. Jag tycker jag ska ta in på hotell.

Nu blir det julfirande med familjen några härliga dagar. Jag kommer att njuta varje sekund jag ska på toaletten eller äta eller duscha.

Jag är jättetacksam över alla som följer min blogg och över alla kommentarer jag får, det är så kul att läsa! Till alla bloggläsare; en riktig GOD och SKÖN JUL till er alla!



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena:

En riktigt God jul och ett gott nytt år önskar jag dig också.

Kram Helena

2:a kommentar, skriven , av Norrlandsliv:

Hahaha, det är så roligt att läsa din blogg Eve, du skriver så roligt. Ett gamm är alltid ett gamm. ;) Du kanske läst hur det gick när jag skulle baka kaka för ett par dar sen. :) Inte lätt alla gånger. Synes imorgon!

3:e kommentar, skriven , av Monika Hagman:

Hej,Eve !

Det är ju inte klokt vad du är duktig.Vilken rolig

läsning,det är väldigt underhållande.Min lille bror

har hittat en guldklimp,vilken tur att ni fann varann ! Själv är jag som ett lingon i Afrika,när

det gäller datorn. Jag kan nog bara önska.. att bli

lika duktig som dej. Men skamm den som ger sej, jag

ska nog bli bättre.. & bättre,dag för dag.. tralla

laa... Hoppas julen blev skön & avkopplande.

Ha det så mysigt,många varma kramar från/Monika. :)

4:e kommentar, skriven , av Malin:

Tack så mycket för kommentaren på vår blogg, det är alltid lika roligt! Vi bygger i Täfteå och för oss tar det verkligen ingen tid. Det är nästan så att det går så fort att vi inte förstår vad det är vi är på väg mot. :)

Kommentera inlägget här :