Isolering pågår

publicerat i Allmänt;


I dag har det varit full fart på bygget. Jag har isolerat hela dagen; blev måttligt less på sprätta isoleringsplast (ändå är det kvar fulla köket med isolering). Nu är det bara köksytterväggen kvar :-). Sambon har satt upp de sista utegipsskivorna som fattades längst upp på ytterväggen till vardagsrummet. Om ni trodde att isoleringen sedan är klar, så trodde ni fel. Alla väggar ska plastas in och ett tunnare lager med isolering ska sedan på. Det är nya byggnormer från och med jan -09. Och eftersom jag är så frusen av mig är det lika bra att följa dem redan nu ;-) De nya byggnormerna säger också att vi måste ha en ventilationsanäggning . Så min nattsömn är förstörd. Jag kan inte ens sova om jag hör en klocka ticka...Vet inte hur jag ska lösa detta...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marta:

Vilken tur att ni ska till det underbara fjället! Där får ni stänga av alla tickande klockor och bara lyssna på tystnaden... ;)



GOTT NYTT ÅR och fortsatt lycka till med bygget! önskar jag & sambon

2:a kommentar, skriven , av Monika Hagman:

Guuuud,va´ni är duktiga... Det är så roligt att

gå in här och titta på,och läsa om era bravader !

Riktig underhållning.

Appropå att inte kunna sova ens till en tickande

klocka,det vet jag hur det är.

Har ändrats med åren,numera går det bra !

Kram på er / Monika.

Kommentera inlägget här :