Tvättstugedrömmar

publicerat i Tvättstuga;
image22
Eftersom vi går och väntar på att handläggningen av vårt bygglov skall bli färdigt (tar ca 4-8) veckor, har vi tid att fundera över inredning och färgsättning till huset (inte mig emot ;-) Konstigt dock att jag börjar med tvättstugan (!), eftersom tvättning inte hör till vår favvosyssla direkt. Men det kanske kan bli lite roligare, om vi får en fin tvättstuga!

Jag gillar skarpt glasdörren! (Men då gäller det att ha en fin tvättstuga med bra ordning, och inte en massa klädhögar som ligger på golvet!) Samtidigt vill jag ha glasdörr från arbetsrummet in till vardagsrummet med utsikt mot sjön. Och det kanske blir för mycket att ha (2!) glasdörrar. Och frågan är om en glasdörr ljudisolerar lika bra som en vanlig innerdörr. Hm...får fråga sambon-glasmästaren. Jag tror det kommer att bli ett svart eller grått klinkergolv med vita vita väggar. Vi var på elgiganten en dag och föll för deras svarta LG-tvättmaskin. En inbyggd tvättho med svart bänkskiva är ett måste! Och en lösning med inbygd strykbräda sparar plats eftersom vår tvättstuga inte blir så stor.

Kommentera inlägget här :